Een stukje uit de hemel geknipt

Ik had al een oudere animatie over het sterrenbeeld Orion waarmee ik aantoon dat sommige sterren verder van ons verwijderd zijn dan andere. Ik heb een nieuwe:

Hieruit blijkt een belangrijk nadeel van Augmented Reality: je kan niet het sterrenbeeld langs achter bekijken (zoals dat bij de oude animatie wél het geval was). Desalniettemin vind ik de nieuwe een pak mooier.

2 Reacties op “Een stukje uit de hemel geknipt

  1. Pingback: @ coole onderwijsminister Pascal S.: mediawijzer dankzij uebercoole leerlingen. En ja, ook uebercoole leraren « The Sausage Machine

  2. Je sterrenbeeld Grote Beer op je Begeleidzelfstandiglerensite: dat interesseerde me zeer. Bij sterrenhemel zal ik nooit nalaten de Grote en de Kleine Beer te zoeken: mijn vader zaliger heeft me die als kind leren vinden.

    Straf toch, je AR-didactiek: het sterrenbeeld altijd zichtbaar in je klassen, en op je webadressen voor iedereen die maar wil kijken! Veel succes ermee! How wonderful, dat ik ook mijn oude chemiemodellen nu ‘anders’ kan leren. Je bent geweldig!

Geef een reactie

