Augmented Reality: moleculemodellen en kristalroosters

Omdat mijn lesopdracht dit jaar ook één uur chemie bevat, heb ik ook twee AR-toepassingen voor chemie.

Ik heb voor de eerste keer beperkte interactie toegevoegd in dit methaanmoleculemodel: het draait/stopt met draaien bij het intikken van een toets op het toetsenbord (de cursors moet wel op het actieve venster staan).

Ik gebruik liever het toetsenbord voor interactie dan een extra marker. Interactie aansturen met een extra marker lijkt mij overkill.

Een tweede voorbeeld is een kristalrooster van natriumchloride:

Ook voor chemie zijn er verschillende mogelijke leuke en zinvolle AR-toepassingen mogelijk – orbitalen en hybridisatie bijvoorbeeld.

Voeg gerust zelf links naar vergelijkbare toepassingen toe.

2 Reacties op “Augmented Reality: moleculemodellen en kristalroosters

  1. Pingback: @ coole onderwijsminister Pascal S.: mediawijzer dankzij uebercoole leerlingen. En ja, ook uebercoole leraren « The Sausage Machine

  2. Pingback: Aan een coole onderwijsminister

Geef een reactie

