Bevolkingsexplosie in China – deel 2

De virtuele excursie naar China is klaar:

Zo ziet de excursie eruit

Een screenshot

De leerlingen gaan zelfstandig op zoek naar welke beperkingen het fysische milieu oplegt aan de landbouw (en dus aan de draagkracht van een gebied). Daarnaast ontdekken ze ook de diversiteit van China – gedaan met het stereotype beeld van alleen maar rijstvelden, immense boeddhabeelden en panda’s.

Er hoort ook een opgaveblad bij dat natuurlijk vrijelijk aanpasbaar is. In de standaardvorm doen sterke leerlingen die nog nooit een virtuele excursie voorgeschoteld kregen er net geen lesuur over. Hou rekening met vragen van leerlingen!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s